Søk skoleplass

Søknadsfrist er 15. januar (utvidet for skoleåret 25/26 til 30. mars). Det er mulig å søke plass hele året. Alle søknader behandles fortløpende av styret.

Søknadskjema kan du laste ned her: søknadsskjema skole (pdf)

Søknaden sendes pr post til: Solør Montessoriskole SA v/rektor, Myrvoldheimen 55, 2266 Arneberg eller pr. epost til: lisbeth.moe@solormontessori.no.

Vi tar i utgangspunktet kun mot søknader 1-5 trinn. Foreligger det særskilte grunner, kan det gis dispensasjon fra denne regelen.

Frist er 15. januar, etter denne dato praktiserer skolen løpende inntak, så fremt det er plasser. Inntak ved de laveste trinn prioriteres først. Søknader behandles på første styremøte etter saksbehandling er  gjennomført.

Ja, man kan søke, men da skolen ikke vil få tilskudd for disse elevene må det foreligger særskilte grunner (frist for registrering hos udir er er 1. oktober).

Søknader saksbehandles av fagansvarlig og aktuell kontaktlærer før det oversendes med anbefalinger til behandling i styret. Inntaksreglementet legges til grunn ved behandling av søknadene.